23 december 2012

Part 2

Årets julgransklädning klar, check. Julfilm med familjen tittad på, check (Arthur Christmas - helt ok). Kokat knäck, check. Trängts med folk på affärer, check. Tvingat motvilliga barn in på deras rum inför natten, check.

Tonåringens nyaste granpynt till hennes egna gran. Fröken A. som jag ibland kallar mig andra mamman åt hjälpte till att dekorera....Decibel rörde i knäckkoket och latade sig mest. Hon hade ju klätt sin gran för någon dag sen redan.
Lillasyster tar julen på stort allvar. Så hos oss står t o m mjölk och kakor framme...i fall att.

Så vi har tre granar, fyra om vi räknar halvmetersgranen i gästrummet där lillebror M. sover nu under dessa dagar.

Det blir jul ändå, fast det inte kändes så ett tag. Klart - saker blev inte som jag tänkt, eller ville i vissa fall. Men vet ni vad? Det är helt ok.



2 kommentarer:

  1. Trängs aldrig i affärer (min pappa hade affär som oppet på själva julafton :(
    Hoppas du får din önskejul!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fått en toppenlugn och skön jul gumman <3 Här firar vi för andra dagen och imorgon blir det ett sista ryck med julfika och klappar i lillbo med mor, Roggan, systrar med familj, mfl..sen är det bara lugn och ro här hemma hoppas jag.. :)

    SV: Ja kanske det..jag har ju börjat få in tekniken med många många lager nu får att hålla värmen. Hade jag klätt mig såhär innan min op hade jag helt klart smält bort.. ;)

    Nu krypa upp i soffhörnan med en kopp varm te och lyssna på barnen som grälar på övervåningen en stund innan det är dags att försöka natta lilltrollet..

    Ha gott min vän! <3
    Kramar
    Sanna

    Ps. Alla hälsar tillbaka! Ds.

    SvaraRadera