08 december 2012

Det finns post...och sen finns det POST!

Häromdagen kom jag och maken hem efter en kall och lätt snöfylld promenad. "Kom du ihåg att ta i posten idag?", frågar han. Nej såklart inte, jag minns ju inte så bra som jag skulle vilja längre. så jag går till brevlådan och tar in posten. En försändelse stack ut lite mer än de andra.

Ibland får man brev som gör att man bara sätter sig och slår händerna över ansiktet. Det här var/ är ett sådant.
Jag grät innan jag hann öppna det.
Det var invirat i ett annat brev, kanske svårt att läsa men jag försöker visa det ändå.
"Our deepest apologies!
Due to a faulty owl, the attached letter has not been delivered in time.
I hope the delay did not cause you much inconvenience and we look forward to serving you again.
Feel free to contact me via owl if you have any concerns you wish me to address.
Sincerely
Ulula Strix
Lost Owls Department"
Ja, mitt antagningsbrev från nuvarande rektorn Minerva McGonagall. Nej, det fanns inget frimärke eller poststämpel på brevet. Ugglor är ju smidiga, om de inte är som tex Erroll. Men jag överser med förseningen.

Brevet som vilket barn som helst skulle vilja ha. Jag kommer aldrig bli vuxen, och det är jag tacksam för. Men aldrig hade jag trott att det skulle kunna bli så här bra : D

Jag har fantastiska människor som gör allt för att mitt hjärta ska få mer rött i sig. Jag är djupt rörd och oerhört tacksam för denna obeskrivligt underbara gåva. TACK!!!!!!!




8 kommentarer:

  1. Grattis grattis kära rara fina !!!!!!!!!

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grattis är väl det enda ord jag skulle kunnat komma på själv :) Klart man blir jätteglad.

      Radera
  2. Åhh va underbart gumman! Det var du väl värt! <3

    SV: Här har det lugnat sig lite ifrån värsta flytthetsen och vi har börjat landa så smått..känner mindre stress nu när vi har till den sista januari på oss att bli klar med flytten och städning och så.. Nu skall jag lägga mer krut på julfix ett tag och försöka få till lite julmys här i huset.. <3

    Saknar dig gumman <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ut att kunna fyllas på lite prylar i huset nu : D

      Radera
  3. Awesome :) I am very happy for you. Owls, you just never know with them! :)

    SvaraRadera
  4. Thank you. Now I'm only waiting for my letter from Starfleet ; P picture me running side by side with Zoe With my phaser set on stun!

    SvaraRadera