14 januari 2013

Time flies

Insåg att jag inte hade varit i bloglandia på ett litet tag. Nu skulle jag förstås kunna motivera det med en hel del, fast det beror nog mest på "Doctor Who". Är inne på fjärde säsongen och har ett par delar till att glädjas åt. Med tanke på hur drygt det är att läsa i den takt jag nu klarar så insåg jag att tv-serier är ett alternativ.

Jag har också hunnit avverka "666 Park Avenue", och irriterat mig en hel del på att de skjutit upp resten av säsongen till i sommar (mutter, mutter).

Och till sist fattade jag beslutet att gå och se på Peter Jacksons tolkning av J.R.R Tolkiens Bilbo. Om man har läst boken framlänges och baklänges sen barnsben så inser man att det finns inte material till tre filmer. Filmen var charmig, Martin Freeman en bra Bilbo och jag uppskattade sagostämningen. Det är klart att vissa saker kan störa en Tolkien-entusiast, men ställer man in sig innan på att komma ihåg att själva boken är mer (i mitt tycke) lite riktad till yngre läsare än Ringentrilogin eller Sillmarillion så blir man nog inte lika upprörd över att man inte fick se en LOTR-episk film.

Men inte alla VUXNA runt omkring som satt och pratade kontinuerligt under filmen. Efter makens tillsägelse började alla .....viska istället. Men hallå!!! Varför går man på bio, teater eller dylikt om man inte tänker absorbera och leva sig in i det som berättas. Tycker man att filmen suger, då går man ut. Är man runt fyrtio år och måste kommentera att något är äckligt (avhuggna huvuden) - gå på en Alfons Åberg film eller liknande. Det är länge sen jag har varit så irriterad under ett biobesök.

Vad tycker ni andra? Är det ok att prata under ett biobesök? Eller att hålla på med mobilen (ja ett par framför oss - också vuxna.) Jag säger bara "Off with their heads".

Så det är tur att jag kan lugna ned mig med dessa fantastiska tofflor : D
En försenad julklapp från min ena syster som bor i Thailand just nu.

4 kommentarer:

  1. bra filmer är bra alternativ, man läser böcker när man har tid och lust

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, ibland är det vilsamt att ta in bilder och en bra film uppskattar jag alltid, även om de aldrig kan mäta sig med en hederlig bok :)

      Radera
  2. Nej nog är det fruktansvärt störande när folk babblar eller leker med mobilerna när man sitter och försöker njuta utav filmmagins magiska värld.. =(
    Dina nya tofflor är ju bara för underbara, ja man kan nog inte bli annat än glad när man kryper i dessa.. =) <3

    SV: Jag tar emot alla tyger jag kan få, absolut! Jodå jag har en del kvar utav dina prylar..har blandat in en del utav dom i mina så jag säljer något smått åt dig då och då.. =)

    Åhh va skoj! Håller både tummar och tår att nya vrålåket pallar en tur och retur till byn. Saknar dig gumman <3

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad av tofflorna. Tänk dig att mötas av den synen varje morgon när man slänger benen över sängkanten.

      Radera