04 juli 2011

Äntligen fick vi se butiken, baka munkar och slå ihjäl mygg!

Jag har många begåvade och kreativa vänner. Ett exempel är bloggerskan Krimskramsan. Hon pysslar, bakar, loppisfyndar och det ena med det tredje. Detta trots att det haltar ibland pga fibromyalgi och annat jäkelskap. Det stoppar henne dock inte från att ha projekt på gång. Nyast är att hennes alster inte bara finns att köpa i en liten butik i byn där hon bor,nu har hon flyttat ut sin atelje dit och man träffa henne live sas.
Jag tog med mig barnen och for dit för att se hur det är. Här har vi Suzana själv.
Exempel på vad hon tillverkar. Tygvimplar, ordspråkstavlor armband och mer. Mycket trevligt. På hennes egen sida har hon bättre bilder än vad jag får till så klicka gärna på länken i texten eller till höger på Suzana så kommer ni dit.

Efter en snabb visit i Edsbyn var det dags att bila hem så att vi kunde ta emot våra helggäster. Min pappa, med fästmö samt min lillebror Anton. Tyvärr var väl vädret för kallt och regnigt för de flestas smak (utom min förstås ha,ha)men vi hade trevligt ändå. Nästan tonåringen hade tjejfest att gå på i lördags och lillasyster fick vara med en liten stund på den festen. Temat var djur. Jag hämtade hem två myggbitna katter (Deci och bästisen Alicia).
Mygg tillhör det som förstör sommarkvällar tycker jag. Man längtar så efter att få sitta ute och njuta av sommaren, men så kommer dessa wannabe-vampyrer och bara crashar festen. Så vi tre bestämde oss för att baka lite på lördags kvällen.
Deci och jag bestämde att lika bak-tokiga Ali skulle väljas in i "Bakarnas Bak", bakklubben alla vill vara med i men få äro utvalda. Vi testade att göra mjölkfria munkar. Gick alldeles utmärkt. Carlshamns mjölkfria margarin och Imat havregrädde 13 % som substitut. Nu önskar jag att vi hade knäppt på resultatet men... när jag och duktiga Maggan, farsans fästmö, friterade munkarna i omgångar blev de liksom uppätna ganska så fort : ) Men vilken tur att man hade en fd kallskänka på besök som kunde assistera.

1 kommentar:

  1. Superskoj att ni kom förbi gumman! Hoppas på ett återbesök i framtiden.. ;) hehe..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera