24 juli 2011

Vi firar en trettio-åring

I många dagar har det planerats och smygits för att en av mina bröder inte skulle märka hur vi skulle fira hans födelsedag. Michael fyllde trettio år i fredags och hans flickvän hade organiserat en överrasknings middag med ett gäng av hans vänner. Men vi i familjen ville ju såklart också uppvakta honom så igår, hur bakis!!! han än var. Så flickvännen släpade upp honom sen väntade bowling, minigolf, picnic, tur till en utvald affär och tårtätning samt tipspromenad.

Vädergudarna hade dock andra planer än vi så halvvägs i golfen öppnade sig himmelen och åska och blixt bröt ut : D Jag tror han kommer att minnas den här helgen av många skäl, en roliga andra o-roliga. Men picnicen hölls inomhus så det missade vi inte.
 Och naturligtvis blev det tårta, men trettio ljus får inte riktigt plats.
 Vi hade en heldag (kväll) fyllt av prat, firande och skratt. Den utvalda affären var en dalahäst fabrik där de även målar träskor. Av någon mycket mystisk anledning önskade han sig sådana. Snopet nog fanns inga i hans storlek som hade rätt färg så det blev en beställning.
Vi gjorde vårt allra bästa för att fira trots tråkigheter.
Emelie, Sol och Elin i trehandsfattning.

Det var lite svårt att koppla bort det när ordförande i SSU Dalarna (min syster i blått) hade kris jour.
(http://www.dalademokraten.se/Dalarna/Ingen-SSUare-fran-Dalarna-pa-lagret-/)
När man själv har en politiker i familjen med samma tillhörighet och ålder som ett 80-tal ungdomar som dödats för sina åsikter får man en särskild känsla av tyngd. Att ha ett kalas när en familjemedlem ständigt går undan för att att trösta, informera och lugna oroliga medmänniskor är det en väldigt liten värld. När ett annat av mina syskon bott många år i Norge blir det också svårt att inte prata om tragedin. Trots detta hade vi en fin dag.

Väldigt sent på kvällen hade dock min egna lilla familj bokat in en speciell upplevelse.
Daniel tog Nova och Sol på en Eric Saade konsert i grannkommunen. Det var babbliga, bubbliga flickor som kom hem kvart i tolv på natten. Såklart hade det varit fantastiskt enligt tjejerna, pappan tyckte att det hade varit helt ok trots att han själv inte är något större fan.
Själv fick jag äntligen en stund för mig själv, vilket jag intensivt längtat efter nu ett längre tag. Vad jag gjorde? Såg fyra avsnitt att True Blood ; P

2 kommentarer:

  1. Det var en trevlig dag trots väder osis och kul att det blev lyckat i Orsa för tjejerna och Daniel! /Modern

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft en toppendag trots vädrets makter.. =)
    Egentid som mamma är sällsynt, förstår att du njöt i fulla drag.. <3

    SV: Jodå lillgossen är riktigt nöjd med sin födelsedag..nyss grillade vi korv också i nya grillen och eld är ju alltid facinerande.. =) skratt..

    Sköt om er!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera