19 februari 2013

Några dagar efter.....nåja tid är lite flytande.

Glömde lite att nämna alla hjärtans dag den 14, för att tja, sånt händer. Jag är väl kanske inte romantisk i traditionell mening. Men jag fick för mig att överraska min man på hans arbetsplats, vilket råkar vara ett kontor. Så jag köpte choklad och en bok med IQ-utmaningar och gick dit. Det sista kanske inte lät sååå romantiskt, men om man gillar Star Trek kan det vara det.

Jag önskar att jag hade planerat lite längre i förväg men hans överraskade min var bra nog åt mig. Sen önskar jag att jag hade låtit någon knäppa ett kort efter att jag var helt klar. Här är en självknäppt lite kass bild, men en hint är att jag inte är en alv!
Öronen, som knappt syns här var mer imponerande i verkligheten. Jag klädde ut mig till ett sändebud från Vulcan, därav IQ.boken, för det vore ologiskt att inte ge bort något användbart. Jag tror några av hans kolleger dock trodde att fruntimret med röd långrock (inte på denna bild), spetsiga öron skulle vara någon från Sagan om Ringen. Men hallå, man skulle kunna tro att folk här uppe aldrig hört talats om Spock, McCoy eller Kirk.

Jag hade roligt i alla fall. Fast frågan är om det inte var lika roligt på vägen ut när en förvirrad man undrade om han kommit rätt, är det här kontoret. "Kontor slash festlokal", sa jag och log. (Tydligen var han nån känd skidåkare som ville ha hjälp...men vem håller reda på alla idrottsmän?) Sen hade Decibel gjort ett så fint kort till sin lilla mamma i skolan. Vem kan önska mer av en dag?
Själv tror jag att maken vill att jag ska ställa till med fest snart, för det här fick jag ha, ha. Tropical drinks - here I come : )
Tonåringen och Deci var rörande överens om att man bör fika en dag som denna så det blev väl så. Den romantiska familjen personifierad : D


3 kommentarer: