05 november 2013

Norge vecka 44

Jag hade hoppats kunna vis lite vad våra kära Norska grannar i Hamar gillar att pynta med till jul, men det blev mest lite färgglad bilder på t ex Rice-produkter. De har ju färg så att man blir glad och det rinner över. Liiite dyrt för min budget men titta kan man,

En färgexplosion som gjorde oss lite blinda för en massa annat.

Men norrmännen höll på att avveckla Halloween och plocka fram julen. Så  många fina butiker med julsaker.Sen inser jag att korten blev mestdels wonkiga, så tyvärr kära Lalo är det inte mycket att visa fram. Men Rice är alltid Rice. Tänkte köpa ett speciallt parasoll där men var dumsnål ; (

Fina formar eller hur?
Sen insåg vi att det fanns en högtidsbutik där, då höjdes på humöret på minst tre utav oss, Halloween saker i mängder. Men de började smyga in julen där med. Ska visa senare vad jag unnade mig för julpryl. Elva-åringen fick en lösarm, Sol godis, och det fanns bra "knask eller knep"-byttor.
Som sista ställe gick vi in på ett väldigt personligt fik. Mina divor i soffan. De hade försäljningar av teer, honung, snygga anteckningsböcker och allt kändes väldigt shabby chic/retrocoolt.

Flickorna njuter av Hamars sista sol vid sjön Mjösa. Mycket bra dag tyckte vi.
Som kompensation för dåliga bilder på julpynt i från grannlandet bjuder jag dig Jessica på mitt första julfoto för i år, taget för ca 10 dagar sen. Jag kommer in på Ica Maxi och de spelar julmusik!?! Klart jag föll för smöret och köpte jultidning och ny bakform som snart ska invigas : D










4 kommentarer:

  1. Hej vännen, vilken vitaminkick i färg jag känner här! Kanske det jag behövde (ler) Här har man hamnat i definitivt mera Jul när all snön kom liksom. inga jultidningar dock ännu, och tomtar har jag svårt för, men ljusslingor gärna och mera mysfärger..

    kramar en lördag, Lycke

    SvaraRadera
  2. Det är ett litet glapp mellan halloweenlyktorna och ljusbelysningen inför advent som jag gärna hade sluppit. Alltså jag gillar ju mörker, men lite för att det är så mysigt med all gosbelysning ha,ha. Mer mys åt folket!

    SvaraRadera
  3. Ja det är det faktiskt. Var på plantagen igår och tittade på fina julblommor. Tål ju, snyft, tyvärr inte hyacinter, men nu börjar det bli nya blomsorter man kan dekorera hemmet med. Funderade på en Ardisia, men kom hem tomhänt ändå.

    SvaraRadera