29 september 2009

Grattis

I dag slog det mig att jag aldrig sa grattis via bloggvärlden till min mor i söndags när hon fyllde år. Så hipp hipp i efterskott. Fast i dag är det min lillasyster Elin (Pelikan, eller Lotus som J kallar henne) som fyller 16 år. Hon ville att vi skulle klä ut oss dagen till ära. Så det gjorde vi såklart. Riktigt kul, speciellt att se mamma som Charlie Chaplin. Sen vill man ju inte missa chansen att få se min man imitera Kenny Starfighter ha ha. Nova var en söt liten kanin och Sol var borta och red så hon hann inte klä ut sig. Men hon hann vara med för att fika. Födelsedagsbarnet med pojkvän var katt(er). Svägerskan och brodern pirater. Faktiskt tyckte jag Ida var så snygg som Jack Sparrow att hon borde gå så jämt. Själv var jag vampyr, men i efterhand tycker jag nog att jag mest påminde om Morticia Addams. Men det går lika bra det. Emsan var Trinity, men nästa gång får hon fixa ett mer imponerande vapen än en grön vattenpistol.

Hur det går i skolan ? Usch nu byter vi ämne.

Läste ut I,Tituba , black witch of Salem av Maryse Conde igår. Ganska bra bok. Den blev till efter att Maryse läste protokoll över häxanklagelserna i Salem på 1600- talet. Där stod det nämnt om en svart kvinna som hette Tituba så hon har funnits. Fast M. hittade på en kringberättelse om hennes liv. Vanligtvis gillar jag ju inte sådana här romaner, den slutar inte direkt lyckligt men ändå känns det helt ok. Rekommenderar den.

Var till musikaffären i Orsa två gånger förra veckan. Nova älskar den, jag med. Skulle vara kul att kunna köpa alla instrument alla i familjen önskar sig. Nova vill helst ha en keybord. Jag vet att Sol skulle gilla det med. Så en lottovinst skulle sitta bra.

2 kommentarer:

  1. ååååå, musikaffären i Orsa :) Den har ju faktiskt ett namn men det har liksom blivit ett eget begrepp: "musikaffären i Orsa" the one and only! Kram my friend

    SvaraRadera
  2. Hihi ni var supersöta hela högen =) Du får gratta mamma och syster ifrån oss här i byn oxå =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera