17 september 2009

Kaka, bok och film

Snart är det dags att födelsedagsbaka inför Novas sju års dag. Vi har en period på två veckor när Nova, mamma och lillasyster Elin fyller år alla tre. Jag gillar att baka inför kalas och jul, man får ju en legal anledning att vara extravagant i köket. Om någon har förslag på nåt att baka tar jag gärna emot det : )
Mitt sista projekt att baka cookiebrownies var superkul. Det var ett recept från bakerella och nu vill jag uppmana massorna att gå in på hennes sida för är man minsta intresserad av bakning så är det en toppensida. Inte lika fantastisk sida som Martha Stewart såklart eller hur Malin ; )

Har läst ut The Remains of the Day av Ishiguro. Bättre än jag trodde. En historia om en man som lever sitt liv i tron att han följer rätt väg bara för att mot slutet av boken inse att han kanske har kastat bort sitt liv. Men den ger också en intressant skildring av hur engelsmännen såg på tyskarna mellan de två världskrigen. Den är ju filmatiserad med Emma Thompson och Anthony Hopkins men jag har inte sett den. En bok är alltid bättre så jag hoppar nog över filmen. Boken verkade seg och utdragen till en början men jag måste säga att den växte på mig. Den är en stillsam historia men fylld med undertryckta känslor och vemod.

New Moon har fått en ny trailer, visserligen fylld av spoilers men väldigt lockande. Den här sista kunde varit den enda. Känns som att det blir lite mer action i den här jämfört med Twilight.
Jag har en så fin bild på Alice som bakgrund på datorn, blir faktiskt lika glad varje gång jag ser den. Den piggar upp mig. Ja jag har i alla fall en sak gemensamt med Edward , jag har mycket originella syskon och vi har väldigt olika inställningar till sakre och ting. Det är väl bra antar jag.

1 kommentar:

  1. Mina hårspännen är gjord utav gamla knappar med "ringögla" på baksidan som jag fäster hårnålen igenom, syr fast några stygn och limmar lite..svårt att förklara..lättare att visa live nån gång i framtiden =)
    Du får hälsa alla och gratta så gott!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera