24 september 2009

Laughing with



No one laughs at God in a hospital

No one laughs at God in a war
No one’s laughing at God
when they’ve lost all they got
And they don’t know what for Regina Spektor


De senaste dagarna har jag levt efter det gamla uttrycket "inget blir som man planerat". Nu borde jag förstås vara van vid det kan man tycka, men icke. Jag är kvar i vanföreställningen att om jag har föreställt mig att saker på ett visst vis så blir det så. Ni fattar va' ? Att jag är dömd till ett liv fyllt av otaliga besvikelser. Jag lär mig aldrig. Verkligen. Hur mycket hintar jag än får så sjunker de inte in.

De senaste dagarna har jag missat ett seminarium, trott att pannan var trasig, tröstat gråtande barn, missat värdefull studietid, fått hysteriska gråtattacker, glömt bilbältet. Tyvärr Daniel det är sant. Du vet när jag stressade runt för att hitta en keramiksäkring till pelletsbrännaren. Jag kommer att missa ett seminarium till i morgon. I kväll var jag nära att rulla ihop mig till en boll och vagga katatoniskt. Men jag tog fram gitarren och spelade istället. Konstruktivt eller hur.

Jag har en smula ångest för hur jag ska hinna i kapp i skolan och vanligtvis brukar det leda till panik. Så nu i helgen måste jag andas lugnt och berätta för mig själv att allt ordnar sig. Jag kommer att hinna baka, köpa presenter, skriva essän, plugga grammatik, skriva straffuppgiften till seminariet jag missade idag, åka till Borlänge hela lördagen, gratta min mamma på söndag. Jag behöver ju inte vara klar förren på måndag morgon.

3 kommentarer:

  1. Det är så sant, ibland blir det inte som man har tänkt sig,allt kör verkligen ihop sig. Det finns också ett uttryck att det finns en mening med allt, vilket kan vara svårt att förstå. Det kanske är som du säger att stanna upp och andas och bara vara när det blir som värst. Gitarren var en utmärkt idè tycker jag.Ett tips är att det finns köpebröd om tiden är knapp för bakning. Baka kan du göra när du verkligen har tid, då blir det också roligare. Som gammal bekant med din mamma tror jag säkert att hon har full förståelse om du måste använda helgen till studier. Du har ju också en lillasyster som fyller år i veckan och då kan du ju uppvakta din mamma då, och vid hennes ålder har man allt så du behöver nog inte tänka på presenter. Kram

    SvaraRadera
  2. Föregående skrivare skrev det bra! Du kan få gå en planeringskurs hos mig om du vill ;)

    SvaraRadera
  3. Jodå jag vet hur många rum huset är på..11rum och 4 kök =) hihi.. Övervåningen där vi tänkt husera i så fall är 7rum och 2 kök och är bara på 125kvm..men får berätta mer imorgon kväll när vi varit dit.. =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera