02 september 2009

Lily

I dag upptäckte Sol att hennes älsklingshamster Lily - har dött. Hon har inte riktigt reagerat än. I kväll ska Lily begravas i en fin låda och så får vi se hur barnet tacklar det här. Sol hade upptäckt det när jag var ute och sa då till pappan att han inte skulle berätta för mig. Varför kan man undra ? Jo jag skulle reagera med att förvänta mig att hon var ledsen. Det tycker hon är jobbigt. Att jag inte förstår att hon inte kommer att gråta, att hon bara vill att allt ska vara som vanligt. Så här ska ingen gråta eller vara överdrivet känslosam. För känslor - det är svårt och smärtsamt.

Det är klart. Jag har redan grinat i smyg i källaren. Inte för att hon var min hamster, men för att jag är sån. Fäster mig fort vid människor, vanor, omständigheter och tydligen barnens husdjur. Förstår inte hur andra människor kan skaffa katter eller hundar, de lever så kort tid. Man vet på förhand att man kommer bli ledsen. Tja ha det så bra nu då Lily var du än vandrar. Jag vill gärna tro att man får "...ta hunden med sig in i himmelen..."

Nova har efter två dagar lärt sig svälja hela tabletter så nu slipper vi en halvtimmes pyssel vid medicindax. Hurra.

I dag har en gammal kollega fått sitt andra barn. En son. Grattis Lollo och grattis farmor Carina.
Drömde att jag var gravid i natt, det klassar jag som mardröm. Om ni inte tror mig fråga omgivningen hur (o)trevlig jag är under hormonpåverkan.
Today a child was born and a hamster died. (Here you have to imagine Elton singing "The circle of life".) Not my child or my hamster but I'm happy for my old colleague who had her second child - a son. And I feel sorry for my girl who lost her pethamster Lily today.

1 kommentar:

  1. Inte kul när ens husdjur går bort, men jag skulle aldrig vilja gå miste om den tiden jag fått med mina katter och om vi går längre tillbaka Arro..
    Jag kommer sälja i en nystartade butik i Alfta, så allt är supernytt och inget är klart där inne ännu..så jag kommer vara med och starta upp den kan man säga =) Spännande!
    Pencilinet har i alla fall börjat verka i kroppen på mig nu och jag är mycket piggare..skönt då jag har så mycket att göra.. Skall försöka orka ut och plocka bär i trädgården idag oxå..fryser in om inte annat så jag kan saft i framtiden..går åt saft i detta hus skall du veta..ojoj..
    Hoppas allt är bra med er och att lilltösen kryat på sig.
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera