31 augusti 2009

Nova hatar pencillin.

På familjeplanet har Nova dragit på sig urinvägsinfektion igen. Fick jätteont i natt men pappa har ordnat pencillin idag så nu börjar smärtan ge med sig. Det som känns trist är att hon var och testade sig för det här för exakt en vecka sen på lasarettet. Läkaren ville vänta på definitiva provsvar innan hon fick medicin. Jag vet att hon hade kunna sluppit gårnattens plågor om sjukvården kunde lära sig att lita på min föräldraintuition:) Ironin är uppenbar eftersom läkaren hade tänkt ringa oss idag och tala om att hon hade en infektion. (No shit Sherlock!)
Hon ogillar att ta medicinen och gråter när hon ska plåga i sig eländet men vad gör man?

I skolan har det varit fullt tryck. Jag är så tom i huvudet just nu. En tjej kom från Edsbyn, det tyckte jag var mer spännande än att vi läser med iranier, finnar, spanjorer och alla olika sorters nationaliteter. Vilket kanske låter underligt, men jag blir så glad att träffa någon från "min" lilla sommarbarns by.

Bara så ni vet är jag sämst i världen på grammatik och för övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.

2 kommentarer:

  1. Viva España! Vi kan ju grammatiknörda lite nästa gång vi ses :)

    SvaraRadera
  2. Stackars lillgumman då, aldrig kul med urinvägsifektion =/ Trist detta med sjukvården som aldrig funkar som den skall..suck..
    En tjej från Edsbyn, trevligt folk där har jag hört.. =) hehe..
    Hoppas allt är bra med er! Här är det tandvärk så skallen sprängs..
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera