08 augusti 2009

Släkten


Nu har precis min pappa och lillebror Anton åkt hem efter att varit i vårt alltför varma hus i två dagar. Det är alltid trevligt när folk kommer men på något märkligt vis är det lika trevligt när de far : ) Svårt att springa omkring i trosor eller slöa när man har gäster. Visst det har inte varit trångt. Sol var ju på kalas i torsdags och sen kom naturligtvis bästisen ner från Malung igår och då måste de såklart leka oavsett om vi hade gäster. Men jag vet att om jag hade insisterat på etiketten att man ska umgås med släkten hade Solen gått i moln här hemma. Nu är hon lite orolig och försöker lugna sig efter några hektiska dagar. Min första semestervecka kändes inte som semester direkt. Känns som att det har varit mycket barn, utflykter och saker att hålla reda på.

Nu då. Nu kanske jag kan slappna av. (I den mån det går med en solstorm i närheten) Skulle önska att jag kände att jag hade läget under kontroll men det är sällan he, he. Jag vill ha tid att drömma och fantisera några dagar nu. Vara själv lite. Vädret är på min sida just nu iaf. Skönt med svalka men vill ha värme nog så jag hinner bada i havet innan skolan börjar. Det är en sak på min vill-lista i sommar. Det enda viktiga för min egen skull just nu faktiskt. Siktar in mig på Rullsand i närheten av Gävle för det är närmast.

Men nästa år då vill jag se krabbor och snäckor.....

1 kommentar: