08 augusti 2009

Pojkar,män och killar

Som nån kanske minns gjorde jag en liten lista på förtjusande kvinnor för ett tag sen. Man kan kanske inte säga att en man är förtjusande (min man hävdar att man inte kan säga att män är söta eller liknande epitet) men några goda sidor har de förstås. Lustigt nog när jag har grubblat över en liknande mans lista blir det svårare. Kanske för att när jag ser filmer eller serier så ser jag kvinnorna bakom rollerna. Med män är det svårare. Så jag bestämde mig för att göra en lista på de mest intressanta/attraktivaste karaktärerna gestaltade på film/tv. Oj prettolångt namn på en lista.Känner att vissa eller faktiskt vissa val kräver en förklaring.Ok, här följer.

1. Sherlock Holmes i Jeremy Bretts tolkning. Jo han är för gammal för mig och för död. Men allvarligt en så smart, cool kille borde fått mera ligga än vad som antyds.
2. Dr Gregory House. Konstigt hur otrevliga men smarta killar lockar mig. Jo smart=sexigt.
3.Sirius Black. Gary Oldman kan verkligen vara ful eller hot. Till skillnad från Zorg i "Femte elementet" är han ganska tja spännande...


4.Jack Sparrow. Alltså jag är lite svag för det här med långt hår, men få får det att se så bra ut som JoDe.

Nu ville jag lägga upp lite mer namn men vet inte när jag tänkte efter. För Neo är så snygg men har lite offervarning över sig det inte bra. Legolas så gullig i sitt blonda långa hår, men han verkar mest kär i Aragorn. Constantine är en en slags runnerup men killen röker ju. Sen gillar jag verkligen Carlisle Cullen men måste nog se New Moon innan han får vara på min lista : )

Jag är ju svag för listor och skulle vilja ha en sån där typ "mina kompisar"-bok men där folk fick skriva i olika sorters listor. Tror jag ska uppfinna en. (Man får så bra ideér när hjärnan slutat fungera.)

Som ni ser är det ingen lista på snygga skådespelare utan jag vill betona att det är karaktärerna som är det viktiga.

1 kommentar:

  1. Känner mig tvingad att tala om att jag ser dig, om än bara i txt-form på nätet. Kul är det! Fortsätt skriva så jag kan säga att jag läser en blogg... =)

    Hej hopp! / Kallur

    SvaraRadera