06 augusti 2009

Kläder


I dag har jag för första gången varit på lager 157. Tur man hade ac i bilen säger jag bara, varmt som f-n. Jag åkte med Isundas svarta Malin och Agneta (Malins mamma ti hi). Det som var bra där i Sågmyra var priserna, det som var dåligt var storlekarna. Jag hittade visserligen en svart hoodjacka för billig peng och två t-shirts åt Nova men.... Hallå vill man inte att folk som drar större än 38 ska kunna hitta roliga kläder. Vad är det för fel på alla djäkla designers. Kom över er förbannade fettfobi och gör vettiga kläder i alla storlekar. Bara för att man inte orkar träna och äta rätt (läs tråkigt) vill man inte ha tält på sig. Ge mig rosa pinup klänningar och svarta ålskinn som sitter åt i rätt storlek. Jag vill också gilla mode men hur ska man bli glad av att klä sig i "fet men fin" kläder jämt.

Ja det finns väl en anledning att man inte kommer i vissa storlekar hrm. Som ni ser har jag efter mycket tjat bakat en barbapapatårta till Nova. Hon såg en bild i sin barbabok men den blev väl inte riktigt som hon hade tänkt sig för mamma hade kaffe på bottenlagret.

Snart ska jag till Malung och hämta Sol som är där på fest. Få se om det blir sova-över-tjat. Men nu är morfar och morbror Anton här så hoppas det drar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar