04 augusti 2009

That's wonderful news. The readers of Horse and Hound will be relieved.

Har ni sett Notting Hill ? I så fall minns ni i slutet av filmen är Julia och Hugh i Hyde Park och tonerna av "When you say nothing att all" tonar fram. Det ger en bild av lugn och ro. Precis så lugnt och skönt hade jag och svarta Malin i Eldris idag. Jag kan faktiskt tro på allvar ibland att jag aldrig mer ska få uppleva såna stunder och då blir de så mer värdefulla när de kommer.

Inte för att vi sa "nothing at all". Som vanligt gjorde vi det vi är bäst på, pratade. Men också njöt av vattnets suggestiva, hypnotiska viskande. Bäst som vi satt där flög en svart fjäril mot oss och en kort stund efter en vit. Mycket symboliskt inte sant.

Måste koppla bort Edward och Bella på allvar nu så att jag kan koncentrera mig på mina framtida studier. Jag har ju varit pretto och lånat tre böcker ur litt.listan som jag ska läsa i förväg. Inga böcker som jag skulle valt själv men The Remains of the Day har ju åtminstone blivit filmad så något intressant lär den väl innehålla. Oh sen lånade jag ju en grammar så nu blir det pluskvamperfekt för hela slanten.

Moster Elisabet mumlade något om att ev. börja plugga franska hoppas hon gör det. I så fall kanske jag får bussällskap nästa termin : ) Egentligen önskar jag att jag orkade tenta franska så jag kunde läsa det med men min energinivå är sällan i fas med mina drömmar. Well maybe next lifetime.

Snart flyttar mina småsystrar, Pelikan för att plugga i Uppsala och Emsan kommer väl pendla till Leksand, så det är ju inte bara jag som ändrar riktning i studievärlden. Vi tre ska nog fixa det här galant, två flickor och en tant.

1 kommentar: