27 augusti 2009

Ordning i kaos


I början av saker och ting kan förvirring råda. Det är förståeligt, men knappast önskvärt. Om man exempelvis måste pendla åtta mil för att gå på ett tvåtimmars pass lektioner så blir man mindre glad när läraren inte kommer i tid . Tio minuter är tråkigt, tjugo minuter värre , en halvtimme olidligt. När en stressad person sen efter fyrtio minuter dyker upp och komprimerar två timmar till ett sammandrag på tjugo minuter känns det löjligt. Särskilt som att man har åkt in för enbart detta och det var "compulsory". Men fela är mänskligt, förlåta gudomligt. Det har varit veckans trend vad det gäller högskolan dalarna. Mycket oklara besked, ändringar av scheman. Som sagt var förvirring.

Idag intervjuades jag av en lärare från engelska staben det gjorde vi alla. Vi fick göra ett test i förrgår för att kolla på vilken nivå vi låg på. Som tur var trodde han att jag valt rätt. Alla samtal med lärarna sker på engelska (vilket iofs är logiskt) så även intervjun. Skulle nog gett ett bättre intryck om jag inte råkade säga "typ" mitt i min något sånär flytande engelska. Ha, ha där fick jag för hybris. Det är ett sånt rookie-misstag! Glad att ingen annan lyssnade.
Everything at school is sort of confusing at this present stage. The teachers, the organisation well everything. But I'll manage.

1 kommentar:

  1. No te preocupes por eso, ya verás que todo se areglará! The thing you wrote about "errare humanum est"; I was just thinking about that the other day - what a coincidence!

    SvaraRadera