22 augusti 2009

Är det konstigt att man längtar bort nån gång ?



Hösten är väl nästan här nu. Trots att Sol, Juli och fröken Rosén har badat i Tingsnäs i dag. Det var nog ett trots-bad tror jag. Ni vet "jo det är fortfarande sommar rent tekniskt". Ja ja inte förrens sent i september kommer väl rödnäsa-säsongen igång på riktigt. Men den här rastlösa känslan som infinner sig hos mig varje årstidsskifte kryper i kroppen just nu. Kanske är det allt tal om flyttar som färgar av sig men jag känner att Mora är för litet nu. Som Björk sjunger i "Violently happy" This small town hasn't got room for my big feelings.

Systrarna har flyttat, Maria ska, pappa flyttar från Ansan och en och annan i bekantskapskretsen funderar på nya ställen att bo på. Så jag hakar på trenden mentalt. Vill åka nu. Bort härifrån. Jag vet inte om jag vill resa ifrån något eller till något. Allt känns så överväldigande. Så mycket. Så oöverstigligt.
Tänk er själva, mycket fickpengar och höstshoppa i London sen chilla ned med en iskall G&T på kvällen. Eller New York och bli förvirrad av alla sinnesintryck :)
Frankrike, där är det nog fint nu. Kanske Provence och lavendelfälten.

Men i verkligheten blir det Falun-Mora ett tag framåt. Kanske kommer skolan vara tillräckligt distraherande för att trötta ut mitt sinne så jag slipper längta i onödan. Varför ska jag ens fantisera ? Det kommer dröja eoner innan jag kommer att göra allt det där som jag vill. Pengar, familj och tid är saker som måste ordnas först. Jag behöver vara ifred , i lugn och ro i en vecka minst. Utan att ta hand om allt och alla. Vill bara gömma mig. Men det kommer jag inte. Jag kommer att göra som jag brukar oavsett om det är bra eller dåligt. Det är mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar