21 september 2009

Skola

I dag har jag fått en liten present från Ghana. Min mans "morbror" har tydligen uppfattat att jag blev lätt avundsjuk på barnen när de fick plånböcker i återvinningsmatrial sist han var hem. Nu har Tomas kommit hem permanent och jag fick en egen börs som passande nog var gjord av nån chokladförpackning.

I skolan idag skulle vi analysera "The Remains of the Day". Vilket hade varit roligt om alla hade läst boken. Jag hamnade i en grupp på fyra personer där två hade hoppat över det lilla momentet. Sånt händer eller hur. Men det mest irriterande var den killen som lekte Hermione Granger och hela tiden påpekade att om han hade läst boken hade han förstått allt. Öh ,va !??
Vad säger man. Han var tom så osmidig att han påpekade för läraren att om han hade läst den så hade han tolkat den si och så. Jag vet inte jag, men om mina klasskamrater var villig att hjälpa mig glida igenom en lektion jag inte förberett mig på så hade jag nog varit lite mer ödmjuk.

En annan tjej som var i den andra gruppen lekte Luna Lovegood. Ni vet strödde kommentarer omkring sig om boken som fick en av de andra fråga om hon verkligen läst boken. Jo då, läst tio sidor hoppat tjugo, läst tio sidor , hoppat tjugo. Tja ni förstår säkert själva. Det är en trend bland en del av eleverna att chockat utbrista ' hur kan de ge oss mycket läxor, vet de inte att vi har mer ämnen '. Fyrtio timmars vecka=heltidsstudier !

2 kommentarer:

  1. Ja då blir jag ju så tvungen att skaffa körkort.. =) Men som sagt vi skall titta på huset och fundera, det är grymt mycket att göra..titta här får du se mer: http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3I533JNOO1KVMG7N

    SvaraRadera