05 september 2009

Lördag


Hi diddeli ho som Ned Flanders skulle ha sagt. Lördagkväll och jag är hemma, inte ute eller på fest eller så. En del andra människor kanske partar men inte jag inte. Nope, staying right here (where the action is).

Jag vet, jag stannar hemma och skriver listor. Bra det blir min belöning för att jag har pluggat grammatik. Så nu bestämmer vi vilka de bästa kärleksfilmerna är. Ja någon annan kanske har en avvikande åsikt, tråkigt för er. Pilutta.

1. Twilight. Japp där satt den. Äntligen fick jag upp den på en lista. Kom igen den har allt. Ung kärlek, komplikationer och övernaturliga element.
2. City of angels. En ängel blir kär i en läkare. Nicholas Cage är svårmodig och renhjärtad i denna sorgliga lovestory.
3. Ladyhawke. Medeltid, sagor och myter blandas där hon är en hök på dagen och han en varg om natten och de möts bara ett par sekunder per dygn när de byter skepnad.
4.The village.Den här filmen kan ses som rysare eller drama men alla jag talat med som hade förväntat sig det ena eller andra blev besviken. Se den som en kärleksfilm så blir den helt plötsligt begriplig.
5.The eternal sunshine of the spotless mind. Jim Carrey är alltid bättre utanför sina komedier. Märklig men gripande.
6.Moonstruck.
Cage igen. Här tillsammans med cher. Äntligen vuxna som blir kära.

Once again I am compiling a list over films. This time it is romantic movies, well I might not be the most romantic person in the Universe but I like movies ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar