15 januari 2010

I elller ur form

I morgon bär det av till hufvudstaden till att fraternisera med släkten. Barnen är lyriska själv är jag sisådär. Men vad gör man inte för att hålla folk glada och nöjda.Min far har fått för sig att alla hans barn och barnbarn ska äta middag hos ovan nämnde fader. Så det är väl ett bra tillfälle att studera min mystiske storebror som jag bara sett en gång tidigare. Han har två småpojkar på ca fem och tre år så jag förväntar mig ingen stillsam familjemiddag. Nåja.

Skolan har börjat lägga ut info om kommande kurser och dylikt. Känns betryggande. Snart bär det ned till Falun igen. Men nu ska jag vänta in våren och ljuset när jag pendlar. Är lite lättare att läsa på bussen då.

Har känt av den förbaskade magkatarren ett par dagar så mina situps har fått vila sen i söndags, men som kompensation har jag förstås inte kunnat äta särskilt mycket. Suck. Blir svårt att komma i Trelawney-form till utsatt tid med sådana här krämpor.

2 kommentarer: