31 januari 2010

Kan ni kan jag

Ha ha jag har en plan som Sickan alltid brukade säga. Istället för att grubbla ihjäl mig på varför folk som vanligtvis borde ha engagerat sig i sitt barnbarns uppväxt helt enkelt skippade den lilla detaljen så kom jag på en mental inställning. Som tur är så är jag begåvad med ganska livlig fantasi.

Ett drag som ibland har resulterat i att jag nästan har trott på mig själv när jag fantiserat ihop något. Som den gången jag kom hem från Sandis med en våt morgonrock!! Hur skulle jag förklara det för min mor.? Jag skulle ha sovit hos hos min ständige vapendragare som på den tiden, Thina Rangse, och därför hade jag en morgonrock med mig i en väska. Så jag tänkte fort(väldigt fort) och sa till min ömma moder att jag ville bevisa för mina kamrater att jag precis som Jesus kunde gå på vatten. Så jag sa att jag provade och misslyckades.

 Nu kanske ni tror att modern ifråga fnös och sa att dt var det mest osannolika hon någonsin hade hört. Nej faktiskt inte. Hon var van vid min fantasi och ibland udda beteende. Det som störde henne mest tror jag var tanken på att jag faktiskt hade gått ute bland folk iklädd morgonrock. Nåja sanningen var iaf att jag hade druckit och trillat bara, men det tog flera år (ända tills jag var i tjugoårsåldern) tills jag en dag mindes hur det hade gått till. Det roliga var att både jag och det gamla päronet hade trott på mig : D

Hursomhelst var det ju planen jag skulle demonstrera. Om inte min farfar, farmor eller morfar tycker att jag duger så tycker inte jag att de duger heller. Så nu har jag valt nya släktingar . Ha,ha pilutta er.

3 kommentarer:

  1. Snacka om godtrogen. Jag har alltid trott på dina underliga historier och episoden med morgonrocken har jag trott på ända till nu i skrivande stund /Det gamla päronet som jag antar är jag

    SvaraRadera
  2. Ha ha den här historien berättade jag ju för dig för 12 år sen. Inte mitt fel om du förtränger ; D

    SvaraRadera
  3. Nu när du säger det har jag ett svagt minne av det, har väl förträngt det,men jag är fortfarande naiv och tycker inte att det är så stor nackdel egentligen. Visar ju bara i det här fallet hur mycket jag litade på dig/G Päron

    SvaraRadera