28 januari 2010

It's like my ipod stuck on replay

Är på danshumör. Skulle önskat att det fanns ett vettigt ställe att gå ut på här i hemhålan men tyvärr icke. Mitt dilemma är detta om jag vill gå någonstans där man spelar lite rolig musik är jag hänvisad till ortens fjortisställe där jag snart är gammal nog att vara mamma åt les enfants terriblé sur la discothéque, och vill jag gå där det finns mer jämnåriga så spelas det ofta dansbandsmusik eller enbart discomusik från 70/80-talet. Missförstå mig inte, ibland är det kul att lyssna på äldre musik men det är just det - ibland. Vad ska en kvinna göra för att få hoppa omkring till Gaga, Guetta och Kesha utan att känna att man är en katt bland hermeliner.

Hemma på min gata i stan har vi ett gammalt ordspråk som lyder "tacka vet jag terrassen." För den oinvigde kan jag upplysa att det var ett uteställe som hade två dansgolv, två barer och möjlighet att sitta utomhus med sin gin & tonic varma sommarkvällar trots att det pågick fullt disco inne. Inget, "Gå in med drinken, här ute får man inte dricka." Those were the days. Nämner man denna pärla till jämnåriga här i bygden får de flesta något fuktigt i blicken och de mumlar det var bättre förr.

I helgen ska jag personligen hem till Phil och ha det trevligt samtidigt som mina "vanliga" partytjejer betalar 180 spänn för att se på Style och uppleva en 80-tals kväll. Jag hoppas verkligen att de får valuta för pengarna men lite tveksam är jag på att jag själv skulle haft det om jag ändrat mina planer. Ge mig något nytt, något jag inte kan motstå. Till ett rimligt pris dessutom. Jag gillar att klä ut mig och teman men lite mer spännande än 80-tal. Vad sägs om space-tema och då kan jag gå som Saturnus. Billig utstyrsel - jag bara går med mina bilringar.

 Eller så kan vi ha Bitch -tema, då kan jag utnyttja min pms till fullo.


Ah. Como eu sou rica e famosa. Já tá. Já tá com inveja espavorosa.
Marina Gasolina/Maskinen 

2 kommentarer:

  1. Gör som jag, sätt på din favvo musik och dansa hemma! Funkar skitbra =D

    SvaraRadera
  2. Ja terassen kom upp idag på fikat, det var grejjer det! Du får väll bjuda in oss te disco hemma hos dej!;)nämen jag känner som du i det!
    oh oh! bitch tema! det du, vilken bra ideeeeeee!

    SvaraRadera