25 februari 2010

Albin fyller år

Wow jag har varit ensam i en timme och tjugo minuter. Tro när det hände sist. Missförstå mig inte, jag älskar min lilla familj men jag kan faktiskt tänka och resonera på ett helt annat vis när jag har totalt tyst och lugnt omkring mig. Käre lille kusinen Albin fyller hela 4 år idag och de är och uppvaktar vår lille släkting. Lustigt nog drömde jag om honom i natt men minns knappt om vad som hände.

 När det gäller drömmar vill jag framföra ett klagomål. Jag läser så mycket om folk sexdrömmar och andra mystiska saker och jag har aldrig något spännade för mig när jag sover. Mest en massa diskussioner  med olika människor. Jag måste utgå från att jag är så korkad att min hjärna bara klarar av att processa dagliga skeenden och inte har tid för vällustiga utsvävningar. Gittan du som mer eller mindre tröttnat på karlar kan du inte lämna en kommentar om vad du drömmer för det vore intressant att veta.

I skolan rullar det på i ojämn takt. Jag älskar fortfarande det jag gör men önskar att min hjärna kunde bestämma att den ska förstå allt direkt så det skulle spara tid. Jag måste erkänna att yours truly rodnade när magister Kostia påpekade att jag hade gjort en god insats i inlämningsuppgiften och att de andra kunde läsa det. (Se hur ödmjukt jag fick in det skrytet.) Av någon märklig anledning så kan jag inte ta åt mig när jag får ett sånt beröm. Kanske för att jag innerst inne inte förstår vad det var som jag gjorde rätt, eller så beror det på att jag tror att folk säger saker för att vara snäll. Hursomhelst blev jag glad och lite mallig, väldigt osvenskt eller hur. Men lingvistik är svårt och jag sliter som ett djur så lite cred är så skönt att få.

1 kommentar: