15 februari 2010

Daybreakers

Okej nu är jag lite splittrad så vi gör en för och emot lista. Ämnet; om ni ska se Daybreakers. Fördelarna med filmen är 1. Den är inte så lång. 2. Willem Dafoe och Sam Neill är bra på sitt vanliga sätt.3. Det är ju ändå en vampyrfilmen.4. Behållningen är att temat är lite ovanligt och en intressant fråga egentligen.
Och sen tar vi nackdelarna.1. Blod, ja en del kanske inte ser det som en nackdel men jag tycker att det överdrevs en smula. Sen när har vampyrer blodomlopp jag bara frågar.2. Man får ingen connection till någon av karaktärerna. Iaf inte jag. 3. Lite drygt att se en film med så mörk ljussättning att gamlingar som mig själv blir trött i ögonen. Obs här talar jag inte om mörk stämning utan sättning.4. Jag tyckte inte den var en höjdare, men för all del så är man vampyrälskare kanske man ska se den för att ha sett den.
Så nu får ni bestämma själva.

1 kommentar:

  1. jag e lite beredd att hålla me tant där. den va väldigt knepig.
    jag och namn e ju sämre, så han som va först me att bli vanlig igen, fanns de ju inget att hänga upp i julgranen, allt gick supersnabbt i filmen och de lixom bara hände saker utan orsaker kändes de som. den va väll kanske inte heller den läskigaste sorten, men mja.. gick att slötitta på.

    SvaraRadera