16 februari 2010

Socker kärlek och annat.

Min ursprungliga tanke för igår var att lista de låtar som jag tycker utmärker sig i kärlekslåts nischen men det glömde väl jag så vi får väl låtsas att det är 14 feb fortfarande, för ni vet hur jag är med listor de måste fram så är det bara.
Här kommer de i lite random ordning nästan:
1. The power of love-- Frankie goes to Hollywood. "I 'll protect you from the the hooded claw, keep the vampires from your door." "Make love your goal" Alltså den här låten från min barndom sänder fortfarande rysningar igenom min kropp.
2. When you say nothing at all - Ronan Keating. "I could never explain What I hear when You don't say a thing". Ja Ronan, vi gillar "Nothing Hill" och den här låten.
3.My heart will go on - Celine Dion. Nej jag har inte sett Titanic men låten är så bra att jag behöver inte.
4. With or without you- U2. Alla kvinnor som lever i ett förhållanden vet att den här låten beskriver det sååå bra.
5. Iris -Goo Goo Dolls. "You're the closest to heaven that I'll ever be" Har ni sett "Änglarnas stad"? Ok skyll er själva. Nej,nej jag tänker inte få er att känna att vanliga killar är tråkiga och ointressanta, bara ett förslag.
6. Easy Silence - Dixie Chicks. "And the way you keep the world at bay for me". Är inte det vad vi önskar oss flickor. En man som håller det otrevliga på avstånd ibland.
7.No sound but the wind - Editors. New Moon. så vackert.
8. Halo -Beyonce. Här skulle jag kunna citera hela texten men det känns meningslöst. Fast ni vet vad jag menar, B. she tells it like it is.
9.The power of love - Jennifer Rush. Nu pratar vi old school vänner."Sometimes I am frightened but I'm ready to learn of the power of love" My god that takes you back, don't it.
10. Show me heaven- Maria Mckee/ Take my breath away- Berlin. Ja, de är ganska lika om ni tänker på det.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Har redan snokat reda på hennes loppis lista, hehe. Du, usch för å va sjuk! Fan, krya på dej!!!!!Kram

    SvaraRadera