20 februari 2010

Picknick, vi ska ha picknick i dag.

Mitt i vintern och snö var jag än vänder mig. Jag älskar snö i december och ungefär halva januari men sen börjar fåglarna kvittra de soligaste dagarna och då börjar jag längta... Snart är Vasaloppet här och det kan inte hjälpas men för mig är den ingen stor grej pga skidåkningen utan det är en vändpunkt i vädret. De som bor här vet att vi vanligtvis har samma bekymmer år ut år in, nämligen ska snön ligga kvar till Vasaloppet? Oftast börjar snösmältningen i den här vevan och vi vet det. Trots det ska vi ha loppet kvar samma tidpunkt varje år. Men det var ju den smältande snön som var poängen.

Jag har börjat fundera på solrosorna jag ska så och hur jag ska ta mig till havet i sommar för det ska jag. Mitt nästa drag blir att planera alla utflykter jag vill ta. Med familjen, de tokiga fikaflickorna och svarta Malin och syrrorna. Jag tycker att all mat blir godare om man får äta den på ett lite mer spännande vis och helst utomhus.

Tänk alla grilltillfällen som väntar oss, fika på stranden och kalla drycker heta dagar. Själv minns jag nästan alla utflykter och picknickar jag har haft. Två som står ut var Daniels överrasknings picknick när jag kom hem från jobbet förrförra sommaren. Total överraskning. Och den andra är den inomhus picknick som väntade en mulen augustidag 2008 när svarta Malin stekte pancakes och hon och Daniel hade bestämt att man kan ha picknick var som helst.

Jag ska nog sätta mig ned i dag och samla de recept jag ska ha till sommaräventyr och tänka ut bra platser att äta allt gott på. Japp, min dag är utstakad.

4 kommentarer:

  1. Mysigt med picknick inomhus oxå =) hihi..

    SV: Nejdu gumman, strumpor har jag aldrig gett mig in på..förstår mig inte på det här med hälen..mormor har försökt men det vill sig inte riktigt för mig.. =) hehe..

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Å tack för att du påminner mig :) Det var så härligt med picknick, även om det var inomhus! KRAM

    SvaraRadera
  3. Måste du skämma ut mig så där.:(

    SvaraRadera
  4. Lilly som mamma har man det privilegiumet ; D

    SvaraRadera