18 juni 2011

Besök

Just nu har jag storfrämmande från Edsbyn. Sveriges största by. Byn där bandyn är kung och kreativiteten flödar. Bloggerskan Krimskramsan är här för att hälsa på och i dag blir det loppis letningar: )
Bildbevis : )
Hon är ju otroligt pysslig så hon hade gjort en liten födelsedags present till mig.
Passar bra till söndagens kalas, och extra bra eftersom att jag börjar längta efter blått och rött nu. Har haft en grön period, följt av rosa men nu känns det som att jag vill ha basfärgerna.

Men mest rörd blev jag av den här figuren som hon bett en väninna tillverka.
När vi var barn tillbringade vi två många somrar på hennes släkts sommarbetes gård Slåttargården. Många harmoniska barndomsminnen kommer därifrån.
Själva kroppen är en gammal rostig spik. Inte vilken spik som helst utan en Suzana fann där på gården, och hon tänkte att det skulle bli en passande kropp till min lilla flygare. Så rätt hon har : ) Nu bor den ovanför min gullranka, och där ser den ut att trivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar