20 juni 2011

It's just me, myself and I...

I dag började jag dagen med mitt favorit te och rabarber muffins, för det får man när man fyller år. Maken jobbar så han hade ställt fram en present på matbordet åt mig. "Jag öppnar den efter jag har kokat upp tevattnet", tänkte jag. Min kära gamla vattenkokare begick självmord härom veckan, så nu är det spisen som gäller. Lite snopet då när jag satte mig med teet för att öppna paketet, och det visade sig vara en NY vattenkokare : )

Under helgen har jag varit på fler loppisar än jag tidigare varit i mitt samlade liv. Själv är jag personligen måttligt road, men man kan knappast låta bli att bli road när man har en äkta entusiast som vägledare. Kära Suzana har fått mig att åka på små krokiga ställen jag inte knappt visste fanns här i bygderna. Många privata loppisar och de som hade dem var alla glada och trevliga. Men det är skillnad på prissättning vill jag lova. Nån tar te kr för tallrikar och en annan tjugo. Det beror tydligen på om försäljaren sett antikrundan eller inte
: ) Men mest imponerande var nog Öjas vintage/retro samlingar. Spader Madame heter butiken.

Här hade de klädsamlingar från 40,50,60,70 - tal och de var inte hysteriskt dyra. Mest kär blev jag i en liten svart hatt, men finanserna tillät inga utsvävningar tyvärr.

Annars har jag bakat och pysslat inför min lilla kalasbjudning.
Här har vi en deformerad chokladboll, innehållandes 1 liter (!) socker. Men receptet sa så...

Suzana hjälper till med den förbaskade glasyren. För spektaklet skulle ju täckas. När jag vet att barn kommer så vill jag göra någonting alldeles extra.
Möt Hugo! Ja, han har agerat tårta i går när jag bjöd in lite släkt på kalas. För i dag så tänkte jag ta det lite lugnare : ) Men igår kom de, möt min mamma och lillasyster:
En del skulle kunna tro att hon är blyg, men då har de inte sett den här sidan av henne. Hon är som en blandning av galne hattmakaren i Alice i Underlandet och Robert Broberg när hon är som bäst : )
Men lite andra gäster hade jag

Jag är jättenöjd med mina presenter och all uppvaktning. Fick hjälp till nya löpar skor, vattenbälte och biopresent kort, och första säsongen av Buffy the Vampireslayer (av galne hattmakaren). Sen jättefina saker med cupcake/muffins motiv - får visa dem i en separat post sen. Om det var någonting som jag kände som en liten smolk i glädjebägaren, så var det all fokus på hur många år jag fyllde. Sen detta fnittrande om den stora festen nästa år. Men vet ni ? Jag tror att en del av mig börjar försonas med tanken på att jag inte är tonåring längre.
Som Oskar sjunger; "Fy fan vad skönt !"

3 kommentarer:

  1. Hade du ingen retuscheringsknapp, för jag antar att det är verklighet. Enda som var snyggt var hatten. Trevligt kalas och mycket gott var det iaf. Kul att du blev nöjder med dina presenter också.Ha en fortsatt bra 30 + födelsedag. kram

    SvaraRadera
  2. Hey Met. Was it your birthday? I'm so sorry, I had no idea. Happy birthday, I hope you had a great day. xx:)

    SvaraRadera
  3. @Ev thank you , yes I had a great day : )
    @ Modern, photoshop är för fegisar!!!!!

    SvaraRadera