01 juni 2011

Eftersläntrar kort

Har ju nästan hela min familj på annan ort. Eller snarare andra orter. Det gör att det blir mer intensivt när man träffas och samtidigt att man inte träffas så mkt. Det har varit lite kännbart när det har varit särskilda tillfällen. Min pappa och fem av mina syskon bor i Sthlm, mamma och två andra syskon i dalarna, samt en bror i Örebro. Så förr när det var skolavslutningar, uppträdanden eller andra jippon så hade jag lite klanuppslutning. Lite trist för både släkten och oss. Men just därför blir en kamera så viktig. Så man kan visa mostrarna, morfar och resten vad som hänt. Tyvärr är jag ingen duktig fotograf, men barnen fastnar tack och lov ändå : D Så nu laddar jag upp lite eftersläntrare från makens iphone.
Här är minstingen  i mitten av bilden i gul top, dansandes på showen för ett par veckor sen. Simone står till höger, och det är Decis dans/klasskompis.
Tja här har jag försökt rotera bilden men icke. Decis scenklädsel till "Thriller". Det var så att efter dansen på kortet däruppe fick de kuta in för att styla om sig för paradnumret. Jag och ett par mammor till fick rycka in och agera stylister. Jag tror att jag tuperade 10 småtjejers hår medan nån annan sminkade och en tredje sprayade för fullt. Det roliga är att det var riktigt roligt att leka "bakom kulissen".
Här är ett shot från S.historiepjäs om Vasa-kungarna. Här ses hon flankerad av Amandorna. Ska man lära sig historia, så ska man låta skolbarn spela teater. Det här kommer sitta i minnet än en vanlig skolbok.



4 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att få se lite av charmgrodornas uppträdande, hoppas vi kan ses snart är ju ett tag sedan, hälsa di små från mormor. Men jag tyckte precis att Simone var till vänster och Nova till höger men jag har ju inte så bra syn förstås. Have a nice helg medans en annan är uppe långt före tuppen och sliter tills på tisdag. Många kramar från Falun

    SvaraRadera
  2. Men mamma jag är ju Anna-tvärtemot vet du väl ; P
    Ja,jo vid närmare eftertanke så har du nog rätt!

    SvaraRadera
  3. Roligt att se lite kort på vad tjejerna sysslat med på sistone.. =)

    SV: Klart din postlåda också skall ha en strumpa!! Vore väl taskigt om min låda vore den enda som slipper frysa om "foten".. =D skratt..

    Presentudelning när jag kommer nästa gång! =)hehe..

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Ja, min brevlåda kan behöva lite presenter ha,ha. Men du vad kan du inte äta?

    SvaraRadera