15 juni 2011

Lite avslut då...

Båda barnens skolavslutningar har nu kommit och gått. Igår var det Novas tur. Hon är rolig den här Decibel, jag har förstått att nåt projekt var på gång men inte riktigt vad. Det visade sig att hon och hela tjejgruppen (de är 5 pers) hade bestämt sig för att uppträda med sången Nova och två andra brudar kom tvåa med på skolans talangjakt.  Så där är det lite, damen har hemlisar ibland och man blir glatt överraskad. Nova är den korthåriga danserskan till vänster för den som inte vet.
De små sångerskorna heter Alexandra och Fanny
Bredvid Nova dansar Simone och Rim. Rim kom sist in i klassen för ett par månader sen och jag minns Novas imponerade min när hon storögt förklarade att Rim hade världens coolaste efternamn - Wellday!
Sången är "Kramsången" och Nova har själv koreograferat det mesta av dansen med bidrag av Simone i refrängen.

Sen har jag ju lovar att visa mormor kläderna som Sol hade, som maken påstår ägde ut alla andras på hennes avslutning!




Nu är det så här att de kläder Nova hade var såna hon själv köpt på loppis. Både skorna och klänningen. Sen tog hon en ärvd bolero, så hon är billig i drift Deci. Till skillnad från storasyster som har en outfit från Shock i Sthlm. Den var inte superbillig. Men jättesöt. Svart med full av små körsbär och snörning i ryggen. En sån klänning som inte går att få tag i min storlek (size blåval). Sen hade Sol ett par matchande torghandskar i svart och körsbär. Hon var jättenöjd och det är väl bra.

Annars så händer inte mycket just nu och det är skönt. Slöläser Pratchetts "Guards Guards" samtidigt som Rob Bells "Love Wins" och sista golden compass boken av Pullman. Ska upp och hämta Sol hos bästisen i Malung och njuta av alla vilda lupiner jag ser efter vägen. Juni är en otroligt vacker månad och nu ska jag njuta av den.

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en klänning som heter duga som Sol fick, den klär henne jättebra, förstår om många blev lite avundsjuka. Hade varit roligt att se Novas koreografi och se henne dansa, hon är duktig. Hälsa dem så mycket, vi syns på söndagem. Kram till er alla

    SvaraRadera