26 oktober 2009

Just another day in paradise

I dag har jag varit produktiv. Läst in till min cultureclass, pluggat phonetics med min lilla "studiegrupp", börjat skriva på uppgiften till onsdagen, haft ett givande poesiseminarium. Bra va ! Vidare har jag läst in fel kapitel till culture, förolämpat min ryske grammatiklärare helt ovetandes, skickat ett grinigt mail till min litterturlärare samt tröstätit. Fantastiskt om man tänker på det. Visst kan jag mycket som Lotta på Bråkmakargatan skulle ha sagt. Fortsätter jag så här kanske jag slutar som statsminister.

Träffade en gammal "kollega" från Ostnor-eran i skolan idag. Kära Anki, hon ska ha en liten baby om en och en halv månad och pluggar till förskollärare. Vi som är lite bekanta med damen i fråga är nog en smula förvånade över hennes yrkesval. Det blir säkert bra även om jag har lättare att föreställa mig henne på tullverket eller skattemyndigheterna. Och om jag orkar så ska jag hälsa på Neo i morgon. Ja egentligen hans mamma då som bjudit in mig på ett klädparty men att få se en bäbis väger tyngre än lite kläder.

Ingen fara jag kommer inte få några ideér mina barna födande år är över : )Jag ska ju bli super bäst på svinglish ju....

1 kommentar: