11 oktober 2009

Söndag


Ho. Nu är det mesta kalasande över i helgen. Visst Nova kanske ska i väg idag och nån gäst kommer säkert titta förbi, nån eftersläntrare ni vet. Men i det stora hela känns det skönt just nu. Igår åkte morfar hem efter att ha gjort födelsedags flickan till viljes och varit med på vuxenkalaset i fredags. Konstigt hur man kan vara en så pass bra morfar när man hade lite svårt med momentet före. Det visar att finns det liv finns det hopp.

Körslaget; det "gladde" mig att team Älvdalen hade ryckt upp sig. Men varför svenska folket röstade ni ut discodivan och inte skånska killar-tillsammans-kören. Nåja Caroline fick vara kvar iaf.
Novas favorit Rigo fick också stanna men hon vara för trött och sur för att uppskatta det. Precis när Älvdalen skulle dra igång blev hon sur för att fadern bad henne vara tyst. Då gick hon och lade sig på köksgolvet och grina'. Irriterande, inte sant. Sen började hon ropa' efter mig att hon var rädd. Alltså ni som har varit hemma hos mig vet att köket och vardagsrummet är väldigt nära varandra och när hon argt säger när jag hämtar henne ; -Du bryr dig inte ens om din egen unge, buhu buhu; vet att hon inte har varit i någon omedelbar fara.

Nåväl i dag är flickorna vid gott mod. Fast Sol ska färga håret och klä ut sig för att våga gå till skolan igen. Ja hon tror ju att alla i skolan hatar henne och inget kan rubba henne om hon inte vill bli rubbad. Jag föreslog att hon skulle bryta på skånska eller något annat exotiskt språk också men då sa hon att det gör hon i vanliga fall så det kommer inte att hjälpa !!!!???

Jag ska också börja bryta på något annat språk. Kanske lägga upp ett veckoschema. Måndag muminfinska, tisdag tyska, onsdag xhosa etc. Det skulle göra dagarna lite intressantare. Men nu ska jag ha ångest en halvtimme för att jag i och med tidsbrist inte har hunnit med vissa "läxor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar