08 maj 2010

Bra saker med nätet

En sak som är bra med nätet är alla roliga och intressanta bloggar och hemsidor man kan hitta. Det spelar ingen roll vad man är intresserad av man kan alltid hitta det på internet. Min stora svaghet är ju bakning. Ja jag vet mode hade varit coolare men en del blir glad av Odd Molly (fast det gillar jag åxå iofs) och andra som jag blir lyrisk av bakformar som ser ut som Einstein. (Har faktiskt aldrig sett nån men det vore nåt, då skulle man förstås baka nötkaka i den.) Jag älskar särskilt småkakor det är min passion. Så jag har antagligen Moras mest utnötta exemplar av Sju sorters kakor. Sen jag var tonåring har jag samlat recept ur mammas gamla Allas och liknande tidningar. Det var nog min kompis Suzana som inspirerade mig till denna maniska styckning av tidningar. Men hon var nog mer inriktad på inredning och jag på inmatning (av kakor).
Sen ju äldre jag blivit har denna onyttiga böjelse utvecklat sig till ett samlande på kokböcker så jag har min beskärda del : )
Och en hel del tittande på bak och matlagningsprogram. Jag började med en underlig britt som hette Keith Floyd, de som minns honom minns säkert hans ohämmade vindrickande i varje program. Det var före mat Tinas tid. Henne har jag aldrig fastnat för. Maken tyckte hon var intressant (här läser ni nog snygg lol) men hon var för helylle svensk för mig. Själv gillar jag extravaganta och mer dramatiska utspel a la Nigella. Visst är hon lite dryg
men jag gillar det. Precis som min husgudinna som tycks vara en sån man avskyr eller älskar; Leila Lindholm.

Hur som helst finns det alltid tillfällen att baka för. Jul, midsommar eller påsk. Sen födelsedagar och alla andra dagar som blir över. Om jag vann en större summa pengar skulle jag nog kanske öppna ett litet café eller så.  Jag vet att mina döttrar älskar att stå i kassan så jag får nog arbetshjälp vare sig jag vill eller ej. Min äldsta ska ut på praktik nu till veckan, på ett café. Den yngsta ja hon brukade leka att hon var en 
"bakerska" som hette 'Laelia' (jo det var efter först säsongen av Leila bakar) plus att Nova under en period hade en bak klubb som hette Bakarnas Bak. Socker kanske inte är bra men det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar