10 maj 2010

Chokladflod

Om ni någonsin varit på ett "Disneyland" så har ni förmodligen hört "It's a small world after all" och ni vet hur irriterande den är och hur lätt man får den på hjärnan. Och har ni någonsin sett Tim Burtons version av Kalle och chokladfabriken så vet ni att det är samma sak med den där trudelutten där de sjunger "Willy Wonka" hela tiden. Jag, maken och lilla miss Decibel såg den i fredags. D hade sett den redan men jag som troget gammalt Burton fan hade inte vågat mig på den. Nova tyckte jätte mycket om den och jag, ja jag är ju ett troget fan så jag föll för den åxå. Om ni har sett versionen med Gene Wilder och vägrar se Burtons pga den tänk om. Tim har världens bästa förmåga att ta fram den där krypmysiga känslan i sina filmer.( Den enda film jag inte tyckte var mysig alls var nog "Sweeney Todd" den kräver att man har en "gorig" läggning.)
Hur som helst så är den en bra familje film för smådrakar runt 6-7 och uppåt om de gillar godis : ) För här får man se chokladfloder, godisgräs och de mest geniala godis som uppfunnits. (En del med förtjusande bieffekter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar