22 maj 2010

Nu grönskar det i dalens famn

Min gård är fylld av olika sorters växter som min mans morfar planterade när han bodde här. Allt från tulpaner och påskliljor till dessa sköna exemplar av gullvivor. Grejen är bara att väldigt många av blommorna växer mitt i gräsmattan och gräsklipparen i vår familj anser att allt som är i vägen får skylla sig själv om det är i vägen. Så jag räddade in dessa sötnosar och fotograferade dem tillsammans med min sötnos ; D

Som ni ser står de på ett blommigt tyg, odet är ett bokskydd som min kära "hacker" Marie har sytt åt mig, jag har snälla människor omkring mig jag.

2 kommentarer:

  1. Vajjert!
    Gullvivor är mina absoluta favoriter och speciellt de röda!

    SvaraRadera
  2. en hacker som syr är inte ngt man hittar överallt inte.. huslig och teknisk - är man pretto så är man ;) / der übermensch

    SvaraRadera