18 mars 2013

Kalas

Ja, att förklara mina syskonrelationer är ju ett ämne jag tagit upp på bloggen förut. Jag har ganska många syskon och av någon märklig anledning envisas gemene man att kalla dem halvsyskon vilket jag finner något anstötligt. I mina ögon så har jag bara bröder och systrar. Men visst, jag erkänner att det är ovanligt att ha en storebror och en lillebror med samma namn.

Sen är det ju så att det kan finnas styvsyskon, och fd styvsyskon så jag kan förstå att saker kan verka komplicerade för utomstående. All den här texten ska leda fram till kalaset vi bevistade helgen som var. Vi hade en prinsessa som fyllde fyra år. Som har det oerhört vackra namnet, hrm, Anna.
Det här är min lillasyster, som blåser såpbubblor.
Det här är hennes lillasyster : ) Så långt är ni med. Och ja, man kan ha kalas i en verkstad. Prinsessor är inte rädd för att bli smutsiga.
"Jag har gjort min tårta alldeles själv", ja nästan....med liiiite hjälp av sin storasyster som är min lillasyster.
Men fjärilen gjorde du alldeles själv, det vet jag födelsedagsflicka. När din storasyster bodde i Thailand där din mamma kommer ifrån så fick Metronyx och co komma med julklappar som kom lite senare än planerat. Då fick du böcker på Thai och en räknetavla, vilket fick dig att utbrista, med viss förtvivlan, "men jag kan inte Thai...bara svenska och engelska". Så jag sa att det gör inget din mamma kan läsa för dig ändå och frågade om du ville säga något på engelska.

Då la du huvudet på sned och sa bestämt: "Jag kan engelska, men jag vill inte säga nåt" : )







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar