22 april 2013

Annica-dagen i söndags, i förrgår var det allmän vårdag bara

Våren är här nu. Jag vet det för mina ögon börjar klia och snön är nästan helt borta. Ett vårregn har vi haft också. Men det finns fler saker som skvallrar om att hon är här nu.
Hon "niger och säger att nu är det vår". Jag är så glad att några av vildväxterna klarade sig från skövlarmaskinen som grävde upp min trädgård förra maj.
Mest glad är jag över att få se den här synen. Rabarberknopp som vill opp. Åh hur jag älskar rabarber. Smaken, utseendet, paraplymöjligheten, bakningspotentialen och livskraften.
Ahh, vad är detta? En skum bild med en skugga. Kanske så, men om ni fokuserar synen mot mitten av bilden kan ni se min "årets-första-fjäril". Den var lika euforisk som jag över Scillan.

Gårdagen bjöd också på finbesök av två av mina systrar. Det blev spel, flams och navelpiercing, samt blindtest av olika cola-sorter.
Ananas, Elin och Sol....här spelas Med Andra Ord.
Lösläppar av ananas, Emelie is the master of disguise.

Men blir det vår så får Deci och Sunny-girl nya chipp-i-skor. Gissa vem som äger vilket par?









2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är de läckra. Tänkte köpa Union Jackskorna själv först,men jag unnade Decibel att vara unik i familjen ha,ha.

      Radera