23 april 2013

Vilka vill fira Världsbokdagen?

Ge mig fika! Idag finns ju all anledning att fira. Vi ärar våra böcker. Unesco har sagt att 23 april så är det Världsbokdagen och vem vill argumentera emot dem?
Från Pinterest, en Game of Thrones-tårta. George RR Martin skulle ätit den.

Och självklart skulle Jane Austen aldrig kunnat motstå denna:
Anspråkslös, men vacker precis som många av Austens hjältinnor.

Själv hade jag valt denna av så många skäl att de inte går att räkna upp. Alice i Underlandet av Lewis Carroll är en av de böcker som har haft stort inflytande på mig och mitt tänkande. (Ledsen Hegel, Kant och Kirkegaard - sagor kommer att slå ren filosofi varje gång för att de redan har slagit i sin filosofi i så vackra paket.)

Fåglarna kvittrar, och de sista bilderna hittade jag på Book Riot. Jag önskar att det var jag själv som hade bakat dem men nästa år kanske jag hinner med en boktårta till denna heliga dag : D


2 kommentarer:

  1. vackert! och jag beundrar dig som alltid. men jag har inte koll på allt detta med..
    pj, måste rusa..mendu vet ..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är vackert. Mina tårtor blir sällan så här coola, men med lite träning kanske : D Kram

      Radera