05 april 2013

"Heja Byn"

Har varit på ett sorgligt, men trevligt besök hos min barndomsväninna Krimskramsan. Sorgligt för att vi tog farväl av hennes rolige, snälle morfar som blev välsignad med ett långt och rikt liv. En begravning är alltid ett farväl hur vi än vrider och vänder. Inte bara av en annan människa men också av en tid som varit.

Då jag tillbringat så mycket av min uppväxt i Edsbyn under många skollov så är det som en en rot för mig, den rotlösa. Så av den enkla anledningen kändes det så självklart att hedra en av människorna som gav mig den känslan. Sen är det alltid så att man vill vara nära sina vänner när de går igenom tuffa dagar.

Därför känns det så extra fint att ta emot omtanke av den person som jag ville trösta. För i typisk Suzana-anda så hade hon ordnat dessa otroliga vantar till mig.
Och inte nog med det, de låg i den här fantastiska burken. (Till den Frippe-galna Anna).
Färger och blommor till mig. Återigen, jag har vänner som är mer än jag förtjänar. Mina flickor fick småpresenter också. Samt att jag fick med mig en Äppelgurka och gissa om jag är nyfiken på hur den kommer att utvecklas : ) Här delar jag med mig en liten bild från hennes Second Hand projekt.
Jag känner att ägarinnan förtjänar att vara med på bild idag.
Madame S.



"Sometimes you wanna go where everybody knows your name, and they're always glad you came"



4 kommentarer:

  1. man får ändå chansen att träffas på begravning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, så sant. Så länge man får träffas ska man vara tacksam, oavsett omständigheter.

      Radera
  2. Det var trevligt att få rå om dig en stund trots omständigheterna gumman <3 Hoppas att vi kan ses snart igen <3 Skoj att ni uppskattade mina små gåvor <3

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, detsamma och såklart. Försök att ta hand om dig själv lite åxå, och inte bara alla andra.

      Radera