09 november 2009

Bäbis


Min mans farmor sa en gång att det fanns tre saker hon kunde titta hur länge som helst på och det var eld,vatten i rörelse och bäbisar. Jag är benägen att hålla med. I går kände jag att jag var tvungen att göra något annat än att lyssna på tjat, plugga eller oroa mig. Så jag bestämde mig för ett Östnors besök. Där bor min systers syster. Fattade ni det där :0 ) Jo lilla Anna är åtta månader drygt och E+E's pappa Olles tillskott. Hon heter Jikanda som andra namn och det är också namnet på hennes mamma Lisas Thai- affär där i Östnor. Nova var överlycklig för hon fick både hålla och lyfta Anna. Det är hon inte bortskämd med här bland pappas släktingar små. Jag måste erkänna att det kändes så avslappnat och naturligt hemma hos den här lilla Thai-Svenska familjen. Många kompisar och deras barn var där. Nyttigt för mina barn att få möta andra kulturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar