05 november 2009

It's a heartache, nothing but a heartache

Hm tänkte inleda inlägget med ett citat från en sång som handlar om torsdagar men kom verkligen inte på någon. 'Sunday, bloody, sunday' 'Manic Monday' 'Friday I'm in love' Näe inga ledtrådar där. Kan inte ens komma på en film med torsdags titel.

I dag har jag varit i skolan, hälsat på Pelikan och oroat mig för min mor. Hon har tillbringat natten på sjukhus och till mig mumlade hon att de kollar hjärtat lite. Allvarligt folk vad hade ni trott. Jo att något var allvarligt fel eftersom att hon måste vara där över natten. Men i kväll kom det fram att läkarna trodde att det var en infarkt i går och det visste hon men ville inte oroa oss. Näe för det är ju klart att vi inte bekymrade oss när vi svävade i ovisshet (och här får ni helt enkelt föreställa er att jag är John Cleese som yttrar dessa ord med överdrivet ironiskt tonfall). Men det visade sig "bara" vara vatten under hjärtat. Oj vad lättad jag känner mig. Not.

Ja visst är det skönt att hon inte hade en infarkt och bra att farbror doktorn förklarade att hon måste sluta röka nu för hon ligger risigt till. Ehuru har hon aldrig varit lydig av naturen så vi får väl se.

Min snälla translation fröken låter mig vara hemma i morgon med tanke på hur saker är. Skönt för ibland orkar man bara inte låtsas att allt är som vanligt.

1 kommentar:

  1. Du kunde ju ha valt "Sweet Thursday av Costa Matt" eller "Thursday Mornings" av Jeremiah Isaacson. Tänk att du inte kom på det...

    :-)

    SvaraRadera