11 november 2009

Lite allt möjligt eller svininfluensa


Har nu lagt ännu ett prov bakom mig. Skickade in translation provet direkt i går. Samt skickade in litteratur essän. Så nu idag för första gången på länge har jag inget jag verkligen måste göra. Det känns underligt.

Tur för Sol är sjuk. I går när vi kom hem från ett samordnar möte (som jag tror gick bra) visade det sig att hon hade ont i kroppen och snart fick hon feber. Hon har varit väldigt dålig i går kväll och natt. Det mest ironiska är att i dag skulle hon ha vaccinerats mot influensan. Ja, jag tror att hon bara är förkyld, men som hennes fröken käckt kläckte ur sig nu när jag ringde 'Hon kanske har fått influensa !'. Jo det förstår jag också men vill inte gärna höra.

Som en del vet som känner mig har jag vissa böjelser och en av dessa är julen. Så i går gjorde jag och Nova....taramtataram....en pepparkaksdeg. Jo jag vet att det är tidigt men vi måste bara få inviga våra nya formar. En giraff och en elefant yippie. Faktiskt är det bara sex veckor och en dag kvar nu. Man tackar sig själv för att man gör i tid.

1 kommentar:

  1. Julen är ju inte alls långt bort - svisch säger det bara så är den upon us! :)

    SvaraRadera