15 november 2009

Sista körslaget för i år.

Ja inga ord finns för att uttrycka den stora besvikelse som inträffade i går. Mot allt sunt förnuft vann den kvinnofientliga, dansksympatiserande kören mot den folkliga, charmerande dalakören. Skämt åsido borde ju Pontare eller Carolin ha vunnit men man är ju lite dalapatriotisk så jag hade unnat Älvdalingarna detta men en tävling är en tävling. Handen på hjärtat, detta är som allt annat på tv. En popularitets mätning ingen sann talang utsållning.

Nej nu går vi mot nya mörkare, mysigare tider. Igår föll iaf snön så vackert tills den smälte. Nova var snabb och hann göra en snögubbe. Sen for vi på kalas hos farfar som firade 63 år.

Jag hann göra en liten sats knäck igår och det är en konst. Dagen före brände jag en sats men nu ni. Sen bakade jag strassburgare och schackrutor samt gjorde en ny peppisdeg. Jo men jag var tvungen. Min gulliga mamma har köpt fyra nya formar till mig som jag måste inviga i år. Ni ska få se dem vid ett senare tillfälle.

Jag tycker att ni släktingar som går in här ibland kan vara smarta och tala om på kommentarer vad ni önskar er av tomten. För tomtemor ska snart till Nordpolen när nissarna är tillbaka med skattkistan.

Kom på att jag missade nån julpärla när jag räknade upp häromsistens.
1. Röd snö. Tomas Von Brömssen i underbar "Andra världskrigs" mysterium runt jul.
2. Albert och Herberts julkalender. Tomas igen med vapendragaren Sten-Åke. Förra året tittade jag på den i december, ungarna fnös först men det slutade med att de satt och skrattade med mig.
3. Beatrix Potters Sagovärld. Klassisk musik och dansande människor utklädda till djur. Det är skandal att tv tog bort detta.

1 kommentar:

  1. Nej nej nej. "Beatrix Potters Sagovärld" har inget med jul att göra..

    Det är som att heja på Leksand eller ha vinterkräksjukan!!!

    :-(

    SvaraRadera