13 november 2009

De kom de såg de bakade



Fick godkänt på min sista litt.essä (VG-) och det känns väl bra. Synd bara att jag gör samma slarvfel som sist (har alltså inte lärt mig nåt av mina misstag,hm) som mestadels är grammatiska. Min lärare och jag hade ett intressant samtal om litteratur och vips nämnde han att 'Nortons' är bra att ha.

Vilket osökt för mig in på nästa ämne. Kallur har den här boken och om han är villig så kanske han lånar ut den till mig. Jag hälsade på honom i går på slagskeppet Titanic, även känt som Ostnor för de invigda. Det är så fascinerande hur man kan få behandla personal som schackpjäser i dagens Sverige. Allt som våra hårt arbetande förfäder slet för att lägga grunden till rent trygghetsmässigt mejas ned till grunden av den här ego-kapitalistiska trend som råder. Vi är en del som har varit bönder i detta företags bräda. I går gjorde K. sin sista dag (igen) och snart är det dags för Gullo-Anna. Jag kände så starkt i går att jag är så färdig med den delen av mitt liv. Mina gamla kollegor kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta men inte företagsledningen om man säger så :)

I går glacerade jag och N. peppisar. Hon har faktiskt bildat en bakklubb. Den heter "Bakarnas bak". Jepp hon har själv döpt den. Medlemmar är jag och Nova och idag fick som gå med. Vi tre lagade till ischoklad i hjärtformar ikväll.

3 kommentarer:

  1. Haha! Jag vill veta vem som är bakarnas bak!? :)

    SvaraRadera
  2. Ja he he. Jag försökte få henne att ändra till Bagarnas bak men ordförande vägrade.

    SvaraRadera
  3. Nortons e d bara att hämta, nog för att jag har tid att läsa men Paradise Lost känns inte så lockande just nu, eller senare heller för den delen. =) Messemessa bara om du behöver den.

    /Kallur

    SvaraRadera