19 november 2009

Tenta

Ha, ha jag fick VG på sista provet. Tro mig jag satte teet i halsen när jag förstod att jag bara hade tre fel på phonetics. Helt otippat. Snart kommer jag tro att jag är smart på riktigt.

Något som inte kändes lika smart i dag var att den dator jag skulle skriva dagens tenta på pajade. Enligt gällande regler måste studenter då skriva för hand. Jepp mina vänner kunde använda infoga stycken , radera och rättstavningsprogrammet och jag lekte nittonhundratalet. Inte helt rättvist. På något sätt är jag inte förvånad att en sån här sak händer mig, men jag antar att det är sådant man får räkna med när man är den utvalda : ) (Dönönönä bara tre fel, headbanging till hård musik.)

Dagens chock bortsett från alla andra är saffranspriset i år. Modern ringde och sa att Willys tar 31;50 per påse. Förstår ni vad detta innebär. Mindre lussebullar. Ja, jag vet det kan inte jämföras med Rwanda eller rasdiskriminering eller svininfluensan men ändå. Dagens genuina i-landsproblem. Vad ska Leila säga. Eller ordföranden i "Bakarnas bak". Jag bara frågar mig.

Att bero på julen så tävlar jag om små söta puttiga svampar med nissar på. Se efter själva på
Dianasblogg@live.se . Det finns många härliga bloggar som bara vältrar sig i julen underbart inte sant. Jo då det är det visst det

På lördag smäller det. Då ska jag se hur Edward krossar Bellas hjärta. Näsduk med, flickor som sällskap med, vass kniv att skicka iväg på fjortisar som inte fattar att man ska vara tyst på bio med. Ja verkar som att allt är förberett. Så bra.

6 kommentarer:

  1. O, du skriver så bra! me like! d va ett tag sen, hoppas tiden går fort tills 28e! kram

    SvaraRadera
  2. i like the way you working

    SvaraRadera
  3. Ja inte för att det kommer att ge mig nobelpriset men en smula självgod känner jag mig allt. Så tack för gratulationernA HÖR NI : )

    SvaraRadera
  4. Grattis till VG, kanon! =)

    SV: Ja du en bra fråga, har ingen aning själv ännu vad jag skall ta för det jag skapar..skall rådgöra med min vännina när jag kommer ner till Märsta på lördagen.. =)

    Hoppas allt är bra med er!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera