02 november 2009

Film

Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt. Och för alla er som inte är så bekant med Povel Ramel kan jag bara säga, synd för er. Måndagar är värst på hela veckan nu för tiden när det gäller att gå upp blä. Men jag har det säkert bättre än Pelikan som har en tuff vecka framför sig, Lycka till nu Elin.

I helgen har jag lyckats se två filmer. Igår En natt på museet. Den har väl blivit lite sågad men visade sig vara en lagom familjefilm så en svag trea.Eller femma på IMDB språk. Hank Azariah gör en halvrolig roll här, och jag måste säga att hans utseende går inte ihop med alla Simpsons karaktärer han ger röst åt. Allvarligt- Moe? Sen såg vi (Jag och DMD) på en film jag länge önskat se Coraline. Det är definitivt ingen barnfilm. Mycket stark trea. Eller 6.5 på IMDB. Väldigt "Burtoniansk" stil på denna men han har inte varit med här. Jag har en svaghet för dessa små dockfilmer eller vad man ska kalla det, undrar hur boken är ? Sol har den i skolbänken men sa lite leende att hon faktiskt inte förstår sig på den.

Att bero på böcker har jag mer eller mindre blivit tipsad om Vargbröder. Kanske till jullovs läsningen tillsammans med Macbeth. Jag måste komma ihåg att fråga Jenny om Shakespear för jag tror hon har den här på engelska. Min kloka gamla J. Hm fick just ett sug av saknad när jag tänker på mina fikaflickor hoppas att de hade en kul fest. Ska bli kul och faktiskt ha folk hemma här, visst inte förren om fyra veckor men jag räknar ned.

2 kommentarer:

  1. SV: Det går helt utmärkt att tolka det som en inbjudan =) hehe..

    SvaraRadera
  2. Annars finns det en film som heter Paris J'taime som man kan kolla på :P

    SvaraRadera