19 november 2009

Engelska övning nedan


Ja dags för tenta igen. I dag ska jag i väg och skriva om språkmyter tjo ho. En nätt uppsats. Fem timmar har jag på mig. Och viktigast av allt, två chokladkakor med mig. Sist hade jag bara vatten och det var en miss. Helena satt och sköt sega godisar åt mig i smyg tror inte att Kostia märkte nåt men idag är jag beredd.

Får hämta just den tentan i phonetics idag. Hoppas jag slipper göra om den för det var tråkigt på riktigt. Annars blev jag bjuden till Iran i går av Saidee. I sommar. Smickrande,trevligt och allt det där. Men som ni kanske vet har jag ju inte ens kunnat gå på fest på elva månader pga familjeomständigheter så två veckor i Iran känns som en utopi, men ändå...

Klart Daniel påpekade det uppenbara att Iran inte tillhör jordens säkraste ställe just nu. Det vet jag men tror inte Iranierna tänker på det själva. Känns som att de är härdade. Hon är för go' den där flickan. Jag påpekade för henne igår att det är bra att hon ska gå på klassfesten imorgon för hon behöver jämnåriga. Då mumlade hon att hon har ju kompisar. Mig och Åke (55 år i Örebro!). Suckande förklarade jag att folk i hennes ålder är friare och kan umgås med men jag tror att hon har haft svårt att få jämnåriga kompisar i sitt hemland. Hon är nog originell även med iranska mått mätt.

Ha idag är det 35 dagar kvar till jul. Koka er knäck, stryk julgran och bona toaletterna för nu närmar det sig. Och jag ska se på New Moon på lördag . Här får ni föreställa er mig dansande triumferande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar