05 april 2011

April, kungens och tussilagonas månad.

De här månaden fyller kungen år. Han har turen att fylla år sista april, vilken toppendag att fira på. Kalle fyller 65 år, alltså pensionsdags med andra ord. För att fira detta tycker jag att ni ska klicka på denna länk. Jag blev då glad i alla fall.

Våren i dalarna kommer sent i år men snön börjar faktiskt smälta. I en rabatt trotsar krokus vinterkylan och strävar mot solen, precis som att jag hoppas att ni också gör kära medmänniskor.

Jag har ju anmält mig till blodomloppet, bara 5 km men ändå. Så jag har startat att röra på skeppet, kroppen känns som att hon är Titanic som håller på att bärgas men förhoppningsvis så ska hon segla igen. Bara att cykla med Decibel till skolan (vilket tar fem min dit och fem min hem) fick mig att känna muskler jag förträngt. Herregud att man kan bli så stel och orörlig bara av att inte träna på ett par år ; )

Sist jag gjorde ett seriöst ryck var vårvintern -09 och det berodde på ett bröllop jag skulle till i maj...men nu känner jag att det är dags att börja skaffa vanor för livet. Man vill ju kunna använda den kropp skapelsen har gett en även om den har sina begränsningar. Jag menar, det är svårt att lära sig att flyga om man inte ens kan få upp farten när man springer.

5 kommentarer:

  1. Jag blir lika glad varje gång jag ser ett nytt blogg-inlägg från dig =D

    SvaraRadera
  2. Mmm det tar emot lite att börja röra på sig mer efter alla mörka kalla månaderna, men skam den som ger sig.. Jag är ute och vandrar varje dag numera, skönt.. =)

    SV: Försent är det väl inte, bara första påskadvent som passerat ännu.. ;)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. ÅHHHH, det bästa med att träna är ju framförhållning. Och att FLYGA måste vara den bästa motivationen ever!
    Va snyggt formulerat...det måste in i en bok i framtiden!!!

    SvaraRadera
  4. BRA gjort! Kroppen blir ju lixom inte yngre, har jag märkt...:D och ska den hålla lär man skaffa sej lite mskler förstår jag. Men det låter lovande att du är igång, du får ta täten när vi ska cykla orsa sjön runt när vi blir 65!!!:D

    SvaraRadera
  5. Att börja röra sig igen är tufft men jag ser målet!
    @ Gittan faktiskt så ska jag cykla Orsasjön runt redan i sommar, det du ; P

    SvaraRadera