11 april 2011

Stockholm igen, och mina bröder

Tog med mig Decibel, little miss Sunshine och maken och flydde ner till Sthlm under helgen. Ibland kan det kännas så trångt i vår lilla "stad", och jag måste få andas ny luft. Som tur är så har jag snälla bröder som ställer upp med sovplats. Förförra helgen var det Michael och svägerskan Ida som var gallanta och nu var det Figge och svägerskan Lotta som lät oss sova över. 

Den här helgen har jag fått träffa fyra av mina fem bröder. Minstingen Anton, Michael igen, sen Figge och dessutom min storebror Mikael. Jepp ni läste rätt. Jag har verkligen två bröder som heter samma sak. Vi gillar komplexa system i vår klan.  Det har varit otroligt avkopplande och jag känner att jag har fått chansen att ladda batterierna lite.




Flickorna fick shoppa loss lite. De hade presentkort och snälla föräldrar (hrm) så de fick möjligheten att shoppa både på Shock och The English Shop. 
Igår när vi skulle hem var de nära att flytta ner. Decibel fick separationsångest och grät en skvätt när vi skulle säga hejdå till Ida och Michael som vi åxå hann med att träffa. Ida och Nova provade dock att byta kläder och identitet en sväng så vi fick nästan med oss Ida istället.




Lägg märke till "Novas" buttra min över att hon måste hem.
 Varför jag inte lyckats knäppa ett enda kort på Lotta som dessutom fyllde år eller Figge som var så snäll och gjorde hemlagad pizza är ett mysterium. Men Min storebror lyckades fastna.



Och min man samt min svägerska Tarja med. Här tror jag vi diskuterar vår pappas oerhörda likhet med Allan Svensson i Svensson, Svensson.



 Men nu dröjer det kanske till vi kan åka ned nästa gång : ( Bensin kostar tydligen pengar, och inte såna man har i monopol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar